maandag 28 januari 2008

# DING 18

Ja, eindelijk tijd gevonden om eens aan "ding" 18 te beginnen. Bij LibraryThing een eigen account aangemaakt. Wat rondgesurfd op de site en het één en ander bekeken. Vervolgens mijn hersens gepijnigd welke titels ik in mijn eigen boekenkast zou zetten. Er zijn collega's die heel goed titels kunnen onthouden, maar dat lukt mij slecht. Ik heb ook weleens overwogen om een lijstje bij te gaan houden van de reeds gelezen en de nog te lezen boeken, maar daar is tot op heden niets van terecht gekomen. Dus de boekenkast is nu gevuld met titels die mij te binnen wilden schieten. Maar ik ben voornemens mijn boekenkast met de gelezen boeken te gaan aanvullen. Hoef ik geen lijstje meer aan te leggen en kan ik gewoon mijn boekenkast raadplegen of ik een boek al heb gelezen. Subliem!! Wat ik ook leuk vind is dat je kunt kijken welke schrijvers je ook in een bepaald genre zou kunnen lezen. Dat is makkelijk als je alles van een schrijver al gelezen hebt, dan kun je uitwijken naar een andere schrijver. Maar ook met dit ding geldt weer: het kan een avondvullend programma worden! Als je eenmaal bezig bent, kun je bijna niet meer stoppen.

4 opmerkingen:

TUNNIS zei

Hoi Peppie,
Enkele van jouw favorieten staan of kunnen worden toegevoegd aan mijn lijstje. De engelenmaker vond ik een zeer fascinerend boek. Het staat nog niet bij mijn lijstje omdat ik me heb beperkt tot de boeken die ik ook echt in bezit heb. Leuk om zo te kijken wat iedereen zoal leest. Volgens mij komen onze smaken wel overeen en wat onthouden van titels betreft, mijn hoofd lijkt soms ook wel een zeef.
Groetjes

23 Dingen zei

Je kan niet meer stoppen? Gelukkig heb je nog 198 titels te gaan die je gratis mag invoeren!

Unknown zei

Hoi peppie,
Ik was de engelenmaker helemaal vergeten , die moet ik dus ook nog toevoegen aan mijn boekenkast!

Elmoenie zei

Hoi,
Goeie boekies gekozen, hoor. Ik ben net ook even aan het plank organiseren geweest. Maar het lukt me niet om de boektitels aan de zijkant van mijn blog te krijgen. Kun jij me helpen?
Groetjes