donderdag 17 januari 2008

#Ding 17

Nu dat was schrikken van al die web 2.0 onderwerpen. Ik heb er heel wat bekeken, o.a. muziek: sessionsound.com, ijigg.com, mumbai.burrp.com, menuism.com. Bij verschillende kon je muziek downloaden of delen met andere deelnemers en nog véééél meer.

Met verjaardag kwam ik terecht bij birthdaytime.com. Daar kun je een account maken met een wachtwoord. Daarna kun je een email sturen naar je vrienden met het verzoek in jouw kalender hun verjaardag te noteren. Daarna ontvang je een bericht via je email als er iemand uit jouw kalender jarig is. Onderaan de site staan allemaal linkjes om kaarten te versturen met tekst of muziek of wat je ook maar wilt. Er ligt mij bij dat er nog zo'n soortgelijke site bestaat, maar het adres schiet mij niet te binnen.

Vervolgens heb ik onder taal nog diverse sites bezocht. O.a. babbel.com, dit is een site waar je online een andere taal kunt leren. Je moet je natuurlijk wel weer aanmelden.

Ook heb ik het restaurantgebeuren nog bekeken, maar dan kun je zien dat alles op de Verenigde Staten is toegespitst. The Netherlands was niet te vinden, wel allerlei leuke restaurants in Chicago, New York, noem maar op. Ook met foto's erbij van geweldig eten!

Je kunt met dit ding dááágen vullen, maar het moet wel leuk blijven.

2 opmerkingen:

Rob Coers zei

Zo te zien heb je het wel leuk gehad met dit ontdekding! Veel geprobeerd. Jammer inderdaad dat onze eigen http://www.iens.nl niet is opgenomen bij de restaurant, want die valt er wat mij betreft ook bij te betrekken. Nog een dergelijke eetsite in NL gevonden?

Elmoenie zei

Ja, hoor, het gaat weer over... eten! 't zal eens niet.
Hé, maar je bent lekker bezig volgens mij, dat je nog tijd hebt om te wandelen! Alles wat ik lees in je stukkie is nog abakadabra voor mij, misschien moet je me eens even bijpraten onder een leuke wandeling (met een bakkie koffie onderweg of zo)SYS!