dinsdag 12 februari 2013

#Facebook verdiept

Ook ik ben al een tijdje te vinden op Facebook. Voor die tijd was ik bezig met Hyves, maar ben overgestapt naar Facebook.
Facebook is een internationale sociale netwerksite waarmee je in contact kunt blijven met je (oude) vrienden, familie, bekenden, collega's, bedrijven en beroemdheden. Je kunt van alles delen met iedereen, foto's, video's, gegevens over jezelf, berichten, evenementen, apps en wat al niet meer. Je kunt aangeven dat je iets leuk vindt door middel van een duimpje (vind ik leuk, of Like). Vrienden kun je zoeken en toevoegen. Via de privacy instellingen (die ik ook heb aangepast naar aanleiding van wat ik allemaal gelezen heb) kun je zelf bepalen hoeveel informatie je prijsgeeft aan mensen buiten je vriendenlijst. Er is een mogelijkheid om te chatten of privé-berichten te sturen.
Met de functie 'status update' informeer je al je vrienden over waar je mee bezig bent. Je kunt je status update ook koppelen aan Twitter.
Van dat filmpje preview Facebook Graph Search werd ik niet vrolijk. Ik wacht de discussie af en ga daarna kijken wat daarmee te doen. Voorlopig blijf ik nog actief op Facebook.









 

1 opmerking:

digitien zei

Ik ook, toch vind ik het wel dubbel omdat ik ook collega's volg, en zij mij op mijn persoonlijke facebook, waar ook al mijn vrienden en mijn familie zitten. Dat geeft nog wel eens wrijving met wat voor n soort berichtjes ik plaats, heb jij daar geen last van?