zaterdag 17 november 2007

# Ding 11/12 Wiki's Not A Dirty Word?!


Wiki's Not A Dirty Word?!
Originally uploaded by eekim


Ik heb alle achtergrondinformatie bekeken, maar wat mij wel opvalt dat heel veel informatie in het Engels is. Je kunt hieruit wel opmaken dat de Verenigde Staten heel ver is in deze materie. Mijn middelbare school Engels is hiervoor eigenlijk niet toereikend. Alles duizelde mij wel enigszins, maar ik ben wel van mening dat een wiki wel goed bruikbaar is voor de bibliotheek. Je hoeft dat niet meer dagelijks collega's over en weer te mailen met sommige werkzaamheden. Dit kan dan allemaal via een Wiki lijkt mij.
De zandbak bezoeken vond ik spectaculair. Het inloggen via de 23dingen ging makkelijk. Daarna had ik zoiets van: en wat nu? Toen ben ik maar wat gaan experimenteren en dat ging goed. Ik heb mij bij de restaurants aangemeld en als het goed is heb ik nog een nieuwe pagina, (heet dat zo?) gemaakt voor vakantiebestemmingen. Daar kan ik wel een hele wiki mee vullen denk ik. Ik heb het maar bij één bestemming gelaten. De link naar mijn weblog heb ik eveneens ingevoerd. Ik vind dit een leuk "ding"om te bekijken en te maken/doen.

4 opmerkingen:

Rob Coers zei

Leuk Peppie, dat je gewoon maar bent gaan experimenteren. En heel makkelijk toch, om een nieuwe pagina te maken.
Hij zal wel gauw gevuld gaan worden.

Unknown zei

Best wel leuk toch die wiki's. Je bent trouwens goed in vorm zo met 23 dingen.

MrsMagD zei

dag peppie,
nee, MrsMagd is meestal een geordend personage; zij werkt van A naar Z, maar liet zich overhalen door MrsWoodrington om eerst 12 te doen. Dit zou alles duidelijker maken. En ja, ze had gelijk, vandaar.
en jij bent ook goed bezig! vooral zeer gecharmeerd van je liftfilmpje
zelf gedraaid?
MrsMagD

23dingennl zei

Hoi Peppie,
Dat is niet zo moeilijk als het lijkt, heb ik van MrsMagD geleerd. Als je je naam hebt getikt, maak je hem blauw met de muis. Daarna klik je op het 'link'ikoontje (het dingetje dat vast geen brilletje is, maar wel lijkt). Dan verschijnt er een apart schermpje waar je de url van je blog op in kunt vullen of kopiëren. Hetzelfde geldt voor een link naar bijv. een film). Nu maar hopen dat ik het duidelijk heb uitgelegd? :-) Groet van 23dingennl